Afgelopen week was het dan zover, de AFAS OPEN 2023!

Onze collega’s van consultancy zijn hier verspreid over een aantal dagen aanwezig geweest. De eerste dag werd met een spectaculaire show geopend en vervolgens werden alle gave nieuwe functionaliteit getoond. Zo werd onder andere Profit 1 met een geheel nieuwe gebruikersinterface en een nieuwe look en feel gepresenteerd.

Daar bleef het niet bij. Ook werd de nadruk gelegd op de ontwikkelingen rondom AI, een veelbesproken onderwerp waar ook AFAS niet in achterblijft. In de toekomst zal ook AFAS AI gaan inzetten om de software te optimaliseren. Zo werd als voorbeeld de chatbot ‘Jonas’ genoemd, ofwel: ChatGPT. Deze kan ingezet worden om op inSite vragen van medewerkers te beantwoorden. Voor het beantwoorden van de vraag wordt dan informatie opgehaald van verschillende platformen, zoals Profit, inSite en AFAS Help. Het getoonde antwoord is nog niet perfect, maar achter de schermen wordt dit continue verbeterd. Zodat het antwoord in de toekomst steeds beter wordt en de fysieke controle hoogstwaarschijnlijk niet meer nodig is.

 

 

Na het volgen van de deelsessies, hebben we de dag afgesloten met een gezellige borrel. Wij kunnen niet wachten om voor onze klanten met alle nieuwe functionaliteiten aan de slag te gaan!